Copywriting tips

7 copywriting tips voor dummies

Copywriting is een vak. Wie er zich toch es zelf aan wil wagen, helpen we graag op weg met 7 basic tips.

  • De ideale zin is 10 tot 15 woorden lang. Wissel lange en korte zinnen af. Zo krijg je een aangename flow in je tekst en blijft je lezer geboeid.
  • De beste opsommingen zijn oneven. Du pain, du vin et du Boursin ;-)
  • De eenvoudigste manier om de aandacht te trekken is inhaken op een probleem van je lezer: Je traint vaak, maar hebt niet het gevoel dat je conditie erop verbetert. Kom dan zeker eens bij ons langs: we maken een trainingsprogramma op maat!
  • Wees concreet: Met dit product kan je elke vlek aan! Het kan, maar het is niet gegarandeerd. Dit product verwijdert elke vlek. Zeker van!
  • Spreek je lezer aan. Vergeet ‘men’ of ‘ze’: jouw voordeel hiermee is… Gebruik gerust ‘je’, ‘u’ hoeft zeker niet. Of je moet het tegen de koning of een andere hooggeplaatste hebben.
  • Stel eens een vraag. Je lezer voelt zich meer betrokken bij wat je vertelt: Je wilt niet dat je mooi verfwerk gaat afbladderen. Hoe pak je jouw verfklus aan als een professional?
  • Som niet sec de eigenschappen van je product op, maak er echte voordelen van: De nieuwste smartphone heeft een geheugen van zoveel gigabyte. Goed om weten, maar wat kan je met al die gigabytes doen? Je kan er tot 10000 foto’s op zetten, zoveel apps kunnen erop…

Wil je meer tips? Die volgen sowieso in een volgende blogpost. Nu, direct, subito presto? Eén adres: lien@dixitcommunicatie.be!