
Moet ik echt dagelijks posten op Facebook?
Heeft je bedrijf een pagina op Facebook? Dat is een start. Maar ben je als bedrijf ook actief op Facebook? Hoe vaak moet je posten om je volgers blij te houden, zonder ze te overstelpen met berichten?
Het is belangrijk om regelmatig iets te posten op je Facebookpagina. Moet dat dagelijks? Sommigen raden aan om dagelijks te posten, maar ik vind de inhoud van je post veel belangrijker dan een dagelijkse bijdrage. Als je dagelijks zomaar wat op je pagina dropt, loop je het risico dat je volgers afhaken. Wat je zegt moet relevant zijn, leuk gevonden worden en – beter nog – gedeeld worden.
Lanceer je een nieuw product? Verhuis je? Werf je een nieuwe medewerker aan? Haalde je een nieuw project binnen? Dergelijke nieuwsjes horen zeker op je professionele Facebookpagina thuis. In een ‘nieuwsluwe’ periode kan je de lezer bijvoorbeeld ook een blik gunnen ‘achter de schermen’, link je je bedrijf of product aan een speciale dag, laat je ze kennismaken met de mensen achter het merk…
Vergeet zeker geen beeld bij je post: posts met foto of – beter nog – video worden veel vaker open geklikt, gelezen, leuk gevonden en gedeeld!
Conclusie: geïllustreerde kwaliteit is in social media zeker even belangrijk als kwantiteit!